تدریس خصوصی زبان کره ای
پزشکی و سلامت

تزریق متوکاربامول چینی و دگزامتازون یا عفونت باکتریایی؟

متن شایعه

« این تصویر بدن فردی را نشان می دهد که به دلیل تزریق متوکاربامول چینی و دگزامتازون دچار کبودی، تورم و درد شده »

پاسخ شایعه

تصویری که در روزهای اخیر به همراه یک فایل صوتی با عنوان عوارض تزریق داروهای “چینی” در فضاهای مجازی منتشر شده است شایعه بوده و به دور از واقعیت می باشد. منبع

تصویر منتسب مربوط به شایعه نیز مربوط به خانم جوانى است که بر اثر ابتلا به فاشئیت نکروزان یا به تعبیر همه فهم‌ تر عفونت نسج نرم متاسفانه فوت کرد. علت بیماری ایجاد عفونت گسترده اى بود که بدنبال تزریقی ناشناخته و یا علل دیگر از جمله عوامل میکروبی رخ داده است و در گذشت ایشان هیچ ارتباطی به تزریق آمپول دگزامتازون و متوکاربامول چینی نداشته است. منبع

فاشئیت نکروزان نوعی عفونت باکتریایی بسیار شدید است

فاشئیت نکروزان نوعی عفونت باکتریایی بسیار شدید که به سرعت از طریق بافت، یا گوشت اطراف ماهیچه ها منتشر و در برخی موارد ظرف مدت ۲۱ تا ۱۲ ساعت منجر به مرگ می شود. از هر ۴ بیمار مبتلا به فاشئیت نکروزان ۱ نفر می میرد. منبع

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من همیشه شمارو برای شایعات دنبال میکنم و برای من یک مرجع بودید ولی متاسفانه تو این مورد شما منبع هاتون رو نسبت دادید به مسولیت که اگر مشکلی باشه نمیان بگن آره مشکل ما بوده و همچنین زیر خبر تو سایت یکی از روزنامه ها تعداد زیادی آدم اومدن گفتن یکی داداشش یکی خواهرش یکی قومشون این مورد سر تزریق بوجود اومده که خواستم بگم متاسفم که بجای گذاردن مقاله یا رفرنس درست منبعتون رو خبرگزاری داخلی قرار دادین.

    1. با درود و احترام و سپاس از همراهی شما. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که محوریت تنظیم پاسخ این شایعه بر اساس توضیحاتِ منتسب به تصویر منتشر شده‌ی همراه آن بوده است. ضمنا منبع سوم مندرج در پاسخ از سایت خارجی معتبر بریتیش کلمبیا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

لطفا در مرورگر خود افزونه adblocker را جهت مشاهده این سایت، غیرفعال کنید!